środa, 1 października 2014

Przeczytałam: Carlos Ruiz Zafon - Światła września

29 i 30 wrzesień to miałby być dwa ostatnie dni wakacyjnej pracy. Prawdopodobnie bardzo lekkie dni pracy. Niestety w nocy z niedzieli na poniedziałek zaniemogłam. Wlazło mi lumbago, nie mogłam się w żaden sposób rozprostować. Każdy ruch był piekielnym bólem. Dlatego o pracy nie było mowy. Jedyne co mi pozostało to leżenie w łóżku w nielicznych pozycjach, które nie sprawiały bólu i rozgrzewanie tych nieszczęsnych lędźwi. Miałam zamiar skończyć czytać Miłość i nienawiść, którą pożyczyła i poleciła mi Pani Lusia z pracy (planowałam ją oddać we wtorek). Ale ponieważ książka trudna, zmusza do ciągłego myślenia, odłożyłam ją. Wybrałam coś lekkiego, ale wciąż ze stosiku. Światła września, zakupiona rok temu w Biedronce za jakieś 8-9 zł. Wersja kieszonkowa. Czasem po prostu mam ochotę na książkę nową, nie używaną, pachnącą jeszcze świeżymi stronami, przez nikogo nie dotykanymi i o zgrozo nie zaślinionymi (mówimy NIE osobom, które ślinią paluchy przy przewracaniu stron BLEEEEEEEEEEE!!!).

No i tak sobie leżałam w ciut za ciepłym łóżku i przeczytałam książeczkę. Na raz, że tak powiem, z przerwą na sen ;)

Żródło:http://ksiazka.studentnews.pl


Z tego co się orientuję jest to trzeci tom Trylogii Mgły. Dwie pierwsze Książe Mgły i Pałac Północy przeczytałam jakiś czas temu. Światła są dość podobne do pozostałych tomów. Tu także mamy za głównych bohaterów nastolatki, które odkrywają mroczną tajemnicę, muszą przeciwstawić się złu, które nie zna litości, jeśli ktoś stanie mu na drodze zabija. W książce znajdziemy dość, moim zdaniem, brutalne sceny, dlatego uważam, że powieść powinna być skierowana do raczej starszej młodzieży.

Tajemnice, niewyjaśnione historie i miłość, która przezwycięża zło, chyba tak można opisać Trylogię Mgły.
Myślę, że dla młodszego czytelnika książki idealne, żałuję, że nie trafiłam na nie jakieś 10 lat temu. Teraz jako 25-latka trochę się jednak nudziłam.

Może ktoś ma zupełnie inne zdanie?

Ocena: 6/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz